На пасяджэнні прысутнічалі намеснікі дэканаў факультэтаў і намеснікі дырэктараў інстытутаў па вучэбнай рабоце, загадчыкі кафедраў, выкладчыкі кафедры замежных моў, прадстаўнікі студэнцкіх акадэмічных груп.
З асноўным дакладам выступіла загадчык кафедры замежных моў Вераніка Пятроўна Скок. Яна адзначыла, што ў сучасным свеце адной з найбольш актуальных кампетэнцый педагога становіцца высокі ўзровень валодання замежнай мовай. Гэта забяспечвае магчымасць эфектыўнай прафесійнай дзейнасці на айчынным і міжнародным рынках працы. Прафесарска-выкладчыцкі склад кафедры замежных моў удзельнічае ў распрацоўцы і ўкараненні ў вучэбна-адукацыйны працэс сучасных тэхналогій навучання замежным мовам, якія спрыяюць павышэнню іншамоўнай кампетэнтнасці студэнтаў. Укараняюцца разнастайныя віды электронных сродкаў навучання: праводзяцца вебінары і анлайн-семінары на платформах Adobe Connect і Skype, развіваецца дыстанцыйнае навучанне. Распрацаваны і выкарыстоўваюцца кантрольна-дыягнастычныя матэрыялы для арганізацыі рэйтынгавай сістэмы ацэнкі кампетэнцый студэнтаў.
Вераніка Пятроўна праінфармавала членаў Савета, што па выніках анкетавання студэнтаў IІ і IІІ курсаў факультэта прыродазнаўства, гістарычнага, фізіка-матэматычнага факультэтаў і Інстытута псіхалогіі ўзровень задаволенасці якасцю выкладання замежнай мовы склаў 75% і 72% адпаведна. Для слабапаспяваючых студэнтаў арганізаваны дадатковыя заняткі і індывідуальнае кансультаванне, з імі таксама працуюць 40 студэнтаў-цьютараў, якія выбіраюцца з ліку студэнтаў на ўсіх факультэтах (інстытутах) БДПУ. Павышэнню іншамоўнай падрыхтоўкі студэнтаў садзейнічае іх удзел у міжнародных праектах і праграмах. Больш за 20 студэнтаў прымалі ўдзел ў праекце з нямецкай экалагічнай арганізацыяй Janun е. V. (Германія), праграме міжнародных валанцёрскіх маладзёжных лагераў Ewoca (Германія – Італія – Беларусь), анлайн-праекце “Будучыя настаўнікі” БДПУ і Тэхаскага ўніверсітэта (ЗША). Наладжана актыўнае супрацоўніцтва кафедры замежных моў з міжнароднымі навукова-метадычнымі цэнтрамі: Інстытутам Гётэ, Інфармацыйным бюро Германскай службы акадэмічных абменаў (DAAD) у Мінску, Цэнтрам дакументацыі і інфармацыі пры пасольстве Францыі ў Беларусі, Цэнтрам італьянскай культуры пры Пасольстве Італіі ў Беларусі, Цэнтрам лінгвістычнай адукацыі пры МДЛУ.
Выступленне старшыні камісіі па падрыхтоўцы пытання дэкана гістарычнага факультэта Аляксандра Валер’евіча Касовіча было прысвечана павышэнню іншамоўнай кампетэнтнасці выкладчыкаў БДПУ.
Дакладчык падкрэсліў, што ў апошнія гады выкладчыкі ўніверсітэта атрымалі магчымасць павышаць узровень валодання замежнымі мовамі ў працэсе навуковых стажыровак ва ўніверсітэтах Вялікабрытаніі, Германіі, Нідэрландаў, Італьянскай Рэспублікі, Рэспублікі Польшча, Літоўскай Рэспублікі і іншых краін. А.В.Касовіч ахарактарызаваў кадравы склад кафедры замежных моў, пазнаёміў членаў савета з працай кафедры па распрацоўцы вучэбна-метадычнага забеспячэнне выкладаемых дысцыплін, а таксама падрабязна спыніўся на формах павышэння іншамоўнай кампетэнцыі выкладчыкаў і слухачоў. У заключэнні ён прапанаваў стварыць групы для перападрыхтоўкі па замежнай мове на платнай аснове, праводзіць працяглыя стажыроўкі для выкладчыкаў з мэтай удасканалення замежнай мовы і атрымання вопыту выкладання на замежнай мове, сістэматычна прыцягваць вядучых навукоўцаў з замежных вышэйшых навучальных і навуковых устаноў для чытання публічных лекцый на замежнай мове па актуальных праблемах вывучаемых дысцыплін, пашыраць моўную практыку студэнтаў за кошт размяшчэння на сайце БДПУ стужкі навін на англійскай мове і інш.
Падводзячы вынікі абмеркавання пытання, старшыня Савета ўніверсітэта рэктар А.І.Жук адзначыў, што павышэнне іншамоўнай кампетэнтнасці студэнтаў і выкладчыкаў БДПУ − пытанне не толькі адукацыйнае, яно мае больш шырокі, міжнародны, кантэкст. Яго вырашэнне павінна адбывацца мэтанакіравана, з улікам задач, якія сёння стаяць перад сістэмай адукацыі Беларусі.
Рэктар звярнуў увагу членаў Савета на тое, што філалагічнаму факультэту, Інстытуту павышэння кваліфікацыі і перападрыхтоўкі неабходна працаваць над стварэннем іншамоўнага інфармацыйна-адукацыйнага асяроддзя ва ўніверсітэце. Варта больш актыўна выкарыстоўваць у адукацыйным працэсе інтэрактыўныя метады навучання, праектныя методыкі і інфармацыйна-камунікацыйныя тэхналогіі. Для фарміравання іншамоўнай кампетэнтнасці студэнтаў мэтазгодна ўзмацніць практычны кампанент вучэбных праграм, арганізаваць работу пастаянна дзеючых сеткавых вучэбных заняткаў і навукова-метадычнага семінара. Патрабуецца таксама актывізацыя працы па падрыхтоўцы кадраў вышэйшай навуковай кваліфікацыі па замежных мовах і методыцы выкладання, павелічэнні колькасці выкладчыкаў, якія працуюць на пастаяннай аснове.
Па ініцыятыве рэктара было прынята некалькі важных рашэнняў. У прыватнасці, дэканам факультэтаў і дырэктарам інстытутаў даручана ўнесці прапановы па арганізацыі сеткавага ўзаемадзеяння студэнтаў, магістрантаў факультэтаў (інстытутаў) са студэнтамі і магістрантамі ВНУ-партнёраў з замежных краін; арганізаваць цыклы лекцый прафесараў замежных універсітэтаў і сустрэчы са студэнтамі і выкладчыкамі БДПУ на англійскай мове; арганізаваць правядзенне ўніверсітэцкай штогадовай алімпіяды для студэнтаў па замежных мовах. Кафедра замежных моў павінна распрацаваць праграму і план правядзення ў 2017/2018 навучальным годзе сеткавага практыкуму па замежнай мове з мэтай фарміравання іншамоўнай кампетэнтнасці ў працэсе дыстанцыйнага ўзаемадзеяння студэнтаў БДПУ і замежных ВНУ-партнёраў; забяспечыць стварэнне электронных слоўнікаў прафесійна-арыентаванай лексікі для студэнтаў усіх факультэтаў і інстытутаў БДПУ і прадставіць іх для размяшчэння на сайце ўніверсітэта; прадугледзець узмацненне ў адукацыйных стандартах 3+ практычнага кампанента, накіраванага на фарміраванне іншамоўнай камунікатыўнай кампетэнтнасці студэнтаў. Рэктар даў даручэнне кафедры замежных моў сумесна з ІПК арганізаваць курсы для прафесарска-выкладчыцкага складу па павышэнні ўзроўню валодання замежнымі мовамі. Па рашэнні Савета ў БДПУ павінен быць распрацаваны план стажыровак у замежных універсітэтах тых выкладчыкаў БДПУ, якія плануюць чытанне вучэбных дысцыплін на замежнай мове, і інш.
Поўны тэкст пастановы Савета БДПУ будзе накіраваны ва ўсе структурныя падраздзяленні ўніверсітэта.