На пасяджэнні прысутнічалі намеснікі дэканаў факультэтаў і дырэктараў інстытутаў па вучэбнай рабоце, загадчыкі кафедраў, выкладчыкі і супрацоўнікі факультэта дашкольнай адукацыі, прадстаўнікі студэнцкага актыву і грамадскіх арганізацый.
З асноўным дакладам выступіла дэкан факультэта дашкольнай адукацыі Вольга Мікалаеўна Анцыпіровіч. Яна адзначыла, што дэканатам і кафедрамі факультэта праводзіцца мэтанакіраваная работа па ўдасканаленні адукацыйнага працэсу. Пытанні, звязаныя з удасканаленнем зместу адукацыі, вучэбна-метадычнага забеспячэння, метадаў і формаў арганізацыі вучэбнага працэсу з’яўляюцца адным з прыярытэтных кірункаў дзейнасці савета факультэта, навукова-метадычнага савета, кафедраў.
Тэарэтычная і практычная падрыхтоўка студэнтаў грунтуецца на выкарыстанні кампетэнтнаснага падыходу да арганізацыі вучэбнага працэсу і ажыццяўляецца з ўлікам патрабаванняў сучаснай практыкі дашкольнай адукацыі. Удасканаленне зместу адукацыі адбываецца ў кірунку дапаўнення дзеючых вучэбных праграм, узбагачэння вучэбных планаў падрыхтоўкі праз увядзенне адпаведных сучасным патрэбам дашкольнай адукацыі факультатыўных дысцыплін, а таксама распрацоўку і рэалізацыю лінейкі запатрабаваных адукацыйных праграм для студэнтаў на пазабюджэтнай аснове.
Удасканаленне вучэбна-метадычнага забеспячэння ажыццяўляецца праз падрыхтоўку вучэбных і вучэбна-метадычных дапаможнікаў для ўстаноў вышэйшай адукацыі і ўстаноў дашкольнай адукацыі, вучэбна-метадычных комплексаў, вучэбных і вучэбна-метадычных дапаможнікаў. Усе вучэбныя дысцыпліны забяспечаны вучэбна-метадычнымі комплексамі, вядзецца актыўная распрацоўка ЭВМК. Тры ЭВМК маюць грыф Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь і зарэгістраваны ў Дзяржаўным рэгістры інфармацыйных рэсурсаў і інфармацыйных сістэм.
Рэалізацыя факультэтам адукацыйных праграм на I і II ступенях адукацыі сумесна з Расійскім дзяржаўным педагагічным універсітэтам імя А.І. Герцэна (Санкт-Пецярбург) і Ташкенцкім дзяржаўным педагагічным універсітэтам імя Нізамі (Ташкент), значная колькасць студэнтаў завочнай формы атрымання адукацыі з’яўляецца моцным стымулам для распрацоўкі дзейсных падыходаў да выкарыстання дыстанцыйнага навучання праз сістэму вебінараў, анлайн-лекцый і курсаў у СДН Мoodle (створаны курсы па ўсіх 26 вучэбных дысцыплінах), вучэбных выданняў сеткавага тыпу (падрыхтаваны сумесна з РДПУ імя А.І. Герцэна).
Прафесарска-выкладчыцкім складам факультэта ўкараняюцца актыўныя метады навучання, пашыраецца вопыт выкарыстання праектнага метаду (у тым ліку ў рабоце са студэнтамі завочнай формы атрымання адукацыі), удасканальваюцца кантрольныя мерапрыемствы рэйтынгавай сістэмы ацэнкі кампетэнцый (праз уключэнне праектных заданняў, вынікаў лабараторных заняткаў і кіруемай самастойнай працы студэнтаў). Узбагачаюцца формы правядзення як вучэбных заняткаў, так і кантрольных мерапрыемстваў (навучальныя канферэнцыі, псіхалагічныя і музычныя фестывалі, фестываль рэфлексапрактыкі, конкурс педагагічнага майстэрства ФДА-skills, выставы творчых работ, паэтычная гасцёўня, педагагічны КВЗ, анімацыйныя праграмы, «Батлы», джыгсо і інш.).
Удасканаленне практыкаарыентаванай падрыхтоўкі студэнтаў ажыццяўляецца праз арганізацыю лабараторных заняткаў і практык на базах устаноў дашкольнай адукацыі.
Актыўна ўдасканальваецца навукова-даследчая работа студэнтаў. У 2016 г. і 2017 г. студэнты факультэта сталі пераможцамі конкурсу БДПУ на лепшую курсавую работу. 16 студэнтаў за апошнія 3 гады прынялі ўдзел у Рэспубліканскім конкурсе навуковых работ, 4 з іх атрымалі 1 катэгорыю. У 2017 г. і 2018 г. 3 праекты прызнаны пераможцамі ў конкурсе даследчых праектаў у рамках Дэкады студэнцкай навукі ў БДПУ. Сярэдні бал па выніках абароны дыпломных работ − 8,3.
За перыяд з 2016 г. на факультэце створаны 3 СНДЛ, у снежні 2018 г. арганізавана 1 міжфакультэцкая СНДЛ (сумесна з фізіка-матэматычным факультэтам). Сярод удзельнікаў СНДЛ − студэнты дзённай і завочнай формаў атрымання адукацыі, магістранты і вучні профільнага класу педагагічнай скіраванасці. Удзельнікамі СНДЛ атрыманы гранты Мінгарвыканкама і Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь. Прадстаўнік СНДЛ па выніках конкурсу «Маладзёжныя паслы Мэт устойлівага развіцця − будучыня планеты ў нашых руках» стала маладзёжным паслом Мэт устойлівага развіцця.
Дакладчык адзначыла, што своеасаблівым брэндам факультэта, неад’емнай часткай яго іміджу і прафесійнай падрыхтоўкі студэнтаў з’яўляецца адзінства вучэбнай, даследчай і мэтанакіраванай асобасна-арыентаванай выхаваўчай працы са студэнтамі. У 2018 г. студэнты факультэта сталі пераможцамі ў дзвюх намінацыях конкурсу «Студэнт года БДПУ», адзін студэнт атрымаў падзяку Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь за актыўны ўдзел у навагодняй дабрачыннай акцыі «Нашы дзеці». У развіццё традыцый добраахвотніцтва БДПУ свой уклад уносіць факультэцкі валанцёрскі клуб «Добрае сэрца», які на працягу 3 гадоў рэалізуе 10 праектаў сацыяльнай значнасці на базе розных устаноў, сярод якіх установы адукацыі, аховы здароўя, сацыяльнай абароны і інш. За дадзены перыяд валанцёрамі клуба праведзены амаль 350 мерапрыемстваў рознай скіраванасці. Сярод студэнцкіх аб’яднанняў факультэта асаблівую ролю ў прафесійным станаўленні і стварэнні іміджу адыгрываюць факультэцкі цьютар-клуб «Старэйшы сябар», студэнцкі тэатр «Адраджэнне батлейкі», «Чэрлідынг-клаб ФДА».
Уладзімір Сцяпанавіч Валчанкоў, намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце Інстытута інклюзіўнай адукацыі, старшыня камісіі па падрыхтоўцы пытання, падкрэсліў, што ўсе члены камісіі на падставе праведзенай праверкі адзначылі сістэматычную і паслядоўную працу факультэта дашкольнай адукацыі, кафедраў па ўдасканаленні прафесійнай падрыхтоўкі студэнтаў. Асноўнымі напрамкамі ўдасканалення адукацыйнага працэсу сталі наступныя: мадэрнізацыя адукацыйнага працэсу і наданне яму практыкаарыентаванага характару; інфарматызацыя адукацыйнай прасторы і арганізацыйна-кіраўнічай дзейнасці структурных падраздзяленняў факультэта; удзел студэнтаў у выкананні сацыяльных і адукацыйных праектаў; павышэнне іншамоўнай кампетэнтнасці студэнтаў у кантэксце прафесійна-арыентаванага навучання.
Ад імя камісіі У.С.Валчанкоў выказаў шэраг прапаноў. Ён прапанаваў пры планаванні дзейнасці савета факультэта і навукова-метадычнага савета выключыць дубліраванне зместу разглядаемых пытанняў; павялічыць долю навукова-даследчых работ студэнтаў, выкананых па заказах філіялаў кафедраў і ўстаноў адукацыі навукова-даследчага кластара; актывізаваць удзел студэнтаў дзённай формы атрымання адукацыі ў напісанні дыпломных работ; правесці метадычны семінар для іншых факультэтаў і інстытутаў БДПУ па ўкараненні вопыту факультэта дашкольнай адукацыі па выкарыстанні вучэбна-даследчых праектаў пры выкананні студэнтамі практычных і лабараторных заданняў, курсавых і дыпломных работ.
Выступленне Марыі Давідзюк, студэнткі ІІІ курса факультэта дашкольнай адукацыі, было прысвечана дзейнасці СНДЛ на факультэце. У межах СНДЛ студэнты працуюць над вывучэннем механізмаў фарміравання ў дзяцей дашкольнага ўзросту культуры рэсурсазберажэння ў розных відах дзейнасці. М.Давідзюк падзялілася вопытам выкарыстання распрацаваных студэнтамі лэпбукаў і мультымедыйных прэзентацый ва ўстановах дашкольнай адукацыі.
Падводзячы вынікі абмеркавання пытання, рэктар А.І. Жук адзначыў, што факультэт дашкольнай адукацыі працуе сістэмна, мэтанакіравана, на навуковай аснове, а яго вопыт павінен быць вывучаны іншымі структурнымі падраздзяленнямі і ўкаранёны ў паўсядзённы вучэбны працэс.
Па выніках пасяджэння прынята пастанова Савета ўніверсітэта, у якой вызначаны канкрэтныя задачы па далейшым удасканаленні прафесійнай падрыхтоўкі студэнтаў факультэта дашкольнай адукацыі і ўніверсітэта ў цэлым. Поўны тэкст пастановы будзе накіраваны ва ўсе структурныя падраздзяленні БДПУ.