На пасяджэнні прысутнічалі намеснікі дэканаў факультэтаў і намеснікі дырэктараў інстытутаў па навуковай рабоце, загадчыкі кафедраў, члены Савета маладых вучоных БДПУ і прадстаўнікі Студэнцкага навуковага таварыства.
У пачатку пасяджэння А.І.Жук адзначыў, што ў БДПУ забяспечваецца ўстойлівае планамернае развіццё навукова-даследчай і інавацыйнай дзейнасці, павышаецца яе сацыяльна-эканамічная эфектыўнасць для ўстойлівага развіцця грамадства.
Рэктар падкрэсліў, што разглядаемае пытанне з’яўляецца выключна актуальным у плане перспектыў развіцця ўніверсітэта, паколькі ў сучасных умовах удасканальваць адукацыйны працэс можна толькі на падставе навуковых, эксперыментальных і інавацыйных распрацовак.
З асноўным дакладам выступіла прарэктар па навуковай рабоце Ганна Васільеўна Торхава.
На працягу 2016−2020 гг. у БДПУ была рэалізавана Канцэпцыя развіцця педагагічнай адукацыі і падрыхтаваны праект новай канцэпцыі на 2021−2025 гг.; распрацавана навуковае абгрунтаванне і ўкаранёна кластарная мадэль бесперапыннай педагагічнай адукацыі ў Рэспубліцы Беларусь, падрыхтаваны і ўкаранёны Прафесійны стандарт педагога, які вызначае змест адукацыйных стандартаў у педагагічнай адукацыі; БДПУ занесены на Рэспубліканскую дошку Гонару за дасягненне найлепшых паказчыкаў у сферы сацыяльна-эканамічнага развіцця сярод навуковых арганізацый; рэалізаваны праграмы рознага ўзроўню, фундаментальныя і прыкладныя даследаванні пры падтрымцы БРФФД і Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь; дасягнута станоўчая дынаміка ў падрыхтоўцы кадраў вышэйшай навуковай кваліфікацыі і інш.
У 2016−2020 гг. вучоныя БДПУ прымалі ўдзел у выкананні 10 праграм рознага ўзроўню, у рамках якіх выканана 57 заданняў НДР. Па грантах БРФФД выканана 19 НДР, па грантах Міністэрства адукацыі − 20, па грантах маладым вучоным − 45.
Па выніках даследаванняў з 2016 па 2020 гг. супрацоўнікамі ўніверсітэта апублікаваная больш за 11 тыс. работ, з якіх 109 манаграфій, 1716 навуковых артыкулаў у рэцэнзуемых часопісах, 81 − у выданнях, уключаных у міжнародныя навукаметрычныя базы, 378 падручнікаў і вучэбных дапаможнікаў.
Рэйтынг па выкананні фінансуемых НДР узначальваюць агульнаўніверсітэцкія тэмы па педагагічнай адукацыі ў межах Дзяржаўнай і галіновай праграм навуковых даследаванняў (кір. А.І.Жук, Г.В.Торхава), а таксама факультэты і інстытуты: гістарычны, філалагічны, прыродазнаўства, інклюзіўнай адукацыі, сацыяльна-педагагічных тэхналогій, фізіка-матэматычны, псіхалогіі, дашкольнай адукацыі.
Найбольш эфектыўна ў выкананні НДР удзельнічаюць: кафедра мовазнаўства і лінгвадыдактыкі, ЦРПА, кафедра хіміі, кафедра гісторыі Беларусі і славянскіх народаў, кафедра сацыяльна-гуманітарных дысцыплін, кафедра сацыяльнай педагогікі, кафедра фізікі і методыкі выкладання фізікі, кафедра ўсеагульнай гісторыі і методыкі выкладання гісторыі, кафедра беларускай і замежнай літаратуры, кафедра псіхалогіі адукацыі.
Найбольш важныя вынікі НДР атрыманы па 8 завершаных праграмах рознага ўзроўню. Па падпраграме “Адукацыя” Дзяржаўнай праграмы навуковых даследаванняў распрацаваны тэарэтыка-метадалагічныя асновы і механізмы развіцця нацыянальнай сістэмы ацэнкі якасці бесперапыннай педагагічнай адукацыі, навуковая і практычная значнасць якіх заключаецца ў садзейнічанні ўстойліваму развіццю педагагічнай адукацыі ў бок яе нарастаючай сацыяльнай місіі, унутранай цэласнасці, аўтаноміі, павышэння канкурэнтаздольнасці і прывабнасці ў міжнародным маштабе.
Па Галіновай навукова-тэхнічнай праграме “Выхаванне праз навучанне” (2018−2020) распрацаваны канцэптуальныя палажэнні, абноўлены змест, сродкі, дыягнастычнае суправаджэнне падрыхтоўкі будучых педагогаў у фарміраванні асобаснай і метапрадметнай кампетэнтнасці педагогаў у адукацыйным працэсе з улікам анталагічнага, псіхалагічнага, прафілактычнага напрамкаў выхавання.
У рамках навуковых даследаванняў, скіраваных на забеспячэнне дзейнасці Міністэрства адукацыі атрыманы вынікі, якія дазваляюць вырашаць стратэгічныя і тактычныя задачы па далейшым развіцці педагагічнай адукацыі, удасканаленні навукова-метадычнага забеспячэння дашкольнай і інклюзіўнай адукацыі, сацыяльна-педагагічнай работы (праект Канцэпцыі развіцця педагагічнай адукацыі ў Рэспубліцы Беларусь на 2021−2025 гады і план мерапрыемстваў па яе рэалізацыі і інш.).
Вынікі фундаментальных і прыкладных даследаванняў апрабіруюцца і ўкараняюцца ў адукацыйны працэс дашкольнай, агульнай сярэдняй, спецыяльнай і педагагічнай адукацыі з дапамогай эксперыментальных і інавацыйных праектаў.
У 2020 г. усе выпускнікі аспірантуры і дактарантуры паспяхова прайшлі выніковую атэстацыю на пасяджэннях дзяржаўных атэстацыйных камісій. 4 чалавекі абаранілі дысертацыі ва ўстаноўлены перыяд навучання (1 доктарская − А.В.Позняк, 3 кандыдацкія − І.В.Пугач, К.І.Субота, Інь Дун).
Асноўнай крыніцай прытоку моладзі ў навуку з’яўляецца студэнцкая НДР. У БДПУ працуюць 47 СНДЛ, якія аб’ядноўваюць больш за 700 студэнтаў, магістрантаў і аспірантаў, навучэнцаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі. Штогод праводзіцца конкурс СНДЛ, лепшыя з якіх рэкамендуюцца да ўдзелу ў конкурсах на грантавую падтрымку.
Перспектыўнай формай пашырэння і развіцця сувязяў універсітэта з грамадствам з’яўляецца Навуковая крама БДПУ, якая дазваляе задаволіць запыты сацыяльных суб’ектаў, устаноў адукацыі і грамадства і павысіць імідж, рэйтынг, канкурэнтаздольнасць універсітэта, яго прывабнасць для зацікаўленых спажыўцоў, у тым ліку замежных.
Па выніках пасяджэння была прынята пастанова Савета ўніверсітэта, у якой вызначаны канкрэтныя задачы па далейшым развіцці навукова-даследчай, эксперыментальнай і інавацыйнай дзейнасці БДПУ. Поўны тэкст пастановы будзе накіраваны ва ўсе структурныя падраздзяленні ўніверсітэта.